top of page

Anya pincér, takarítőnő, sofőr és szakács egyszemélyben a Tchibo új reklámja szerint, jogos a femini

Az új reklámban a Tchibo Family kávét szerették volna népszerűsíteni, és kicsit furcsállom is, hogy 2016-ban senki sem szólt a készítőknek, hogy ebből baj lesz.


Íme a reklám:

Az Üvegplafon blog is készített már videót arról, hogy mi történne akkor, ha beáraznánk a nők által végzett házimunkát, gyerekfelvigyázást, főzést, takarítást.


Az alapvetően jószándékú reklám is erről akarna szólni, amikor azt akarja bemutatni, hogy az anyák munkája mindennél fontosabb, pótolhatatlan és hát láthatatlan, amit csak akkor vesznek észre a kanapén tespedő felettesei, amikor azt nélkülözni kényszerülnek. Az apuka még ki is mondja: persze, csinálhatná más is a házimunkát, takarítónő, ételfutár vagy bébiszitter, de mégiscsak akkor az igazi, ha a feleség végzi azt, nem? A családnak anyára van szüksége, az anyának meg kávéra, ez akart lenni az üzenet, de ez most nagyon nem sikerült.


A Feminfo ennél sokkal részletesebben írja le, hogy mennyi gond van ezzel a reklámmal, ők még egy indiai reklámmal is illusztrálják, hogy a világ más helyein egészen másként gondolkoznak a reklámosok erről a kérdésről, és ez teszi igazán szomorúvá ezt a magyar reklámot.


Kommentár: dr. Regász Mária


Aki ebből azt olvassa ki, hogy az anyákat a bejárónővel azonosítják, azzal komoly gondok vannak. A reklám nagyon jó és épp azt mutatja be, hogy mennyi munka van egy családban, ahogy egyébként a férfiak munkáját sem végeztetjük el szakemberrel, nem jön senki betekerni a körtét, kicserélni a konnektort vagy a szifont kitakarítani, a szöget beverni a falba, vagy a facsavart becsavarni, ha jönne, arra mi is azt mondanánk, hogy inkább a férjünk csinálja, mert az sokkal jobb, de természetesen egy szakember is meg tudja csinálni.

dr. Regász Mária

ügyvéd

Kiemelt Cikkek
Kövessen (még nem üzemel)
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Legújabb Cikkeink
bottom of page